Dvacátý devátý týden - Zvířata a mláďata
Objevujeme zvířata, převážně domácí a jejich mláďata. Učíme se pojmenovat zvířata i jejich mláďata a napodobit jejich zvuky. Bečíme, bučíme, řehtáme.... Zpíváme písničku Krávy, krávy od dvojice Svěrák, Uhlíř. Chodíme jako káčátka se stejnojmennou pohybovou básničkou. Kdy si děti dřepnou s koleny co nejdále od sebe, dlaně položí na ramena a chůzí ve dřepu napodobují malá káčátka. I během výletu na ČZU si děti vyzkoušely chůzi kačenek u jezírka před fakultou FAPPZ.
Jdou kačenky spolu,
jedna za druhou.
Zpívají si k tomu,
hola hej, hola hou.
Kde bydlí zvířátka? To skoro všechny děti dobře vědí! Zda čáp bydlí u rybníka nebo na statku, proto pro ně nebyl problém poznat a správně přiřadit obrázek zvířete ke správného pozadí. A co jejich stín? Jaký má stín husa, kráva nebo kůň bylo snadné rozpoznat, ale co takový krocan? Zkusili jsme ho i zvukově napodobit, ale podle jedné holčičky to byl jasný ježek. To jsme se zasmáli!
Větší děti rozpoznávali v pracovních listech zvířata a jejich obydlí. Mraveniště nás trochu zmátlo, protože ilustrace připomínala včelí úl. Ale když jsme rozklíčovali ilustraci mravence, bylo jasné, že jde o mraveniště a ne o včelí úl. To ví přece každý!
V minulém týdnu děti sázeli fazolky a pravidelně zalévali (o sobotě a neděli se postarala Renča). Výsledek můžete vidět sami, rostou krásně.
Udělali jsme si výlet na ČZU do Botanické zahrady ČZU na želvy a šli nakrmit ovečky a kozy. Ovečky se nám nechtěly ukázat, ale kozičky se nakrmit nechaly rády.
V rámci tvoření jsme se nechali jako minulý týden inspirovat nápady pro Aničku a vyrobili si chlupaté ovečky. A stejně jako skutečné ovce i ty naše vyrobené se pořádně ušpinily, protože si s nimi děti hrály na zahradě.